Thursday, May 25, 2006

Eksamensshow must go on



Slutt å klage på at det er lenge mellom hver gang jeg oppdaterer. Oppdatering foregår ikke uten særskilt motivasjon og glød. Hvilket jeg har nå, etter mangfoldige timer lesning på Forvaltningsrett og Spesielle Juridiske Emner. Det er til å bli så inspirert av altså, denna eksamenslesinga.

Jeg tenker om dagen. Eller, - jeg leser iallefall. Stort sett er det mekanisk lesing uten særlig tenking underveis. Men likevel, jeg liker å tro at jeg får med meg det jeg leser.
Så mange rare ord vi har laget - lagd - ut av ordet tenke. Utenkelig, omtenksom, tenkelig, tenkeboks. Det ble ikke så mange det gitt. Det er flere ut av ordet tanke.

På mandag er jeg ferdig med skole. Hvor deilig! Bortsett fra at det er relativt rett på jobb, er det en begivenhet jeg ser fram til. Sommerferie er et gult ord inni hodet mitt, og de pleier å være gode. Andre gule ord er pannekake, sol, jordbær (nei, det er ikke et rødt ord selv om du syns det), veranda og fotballVM. Det er mange deilige gule ord i vente!

Et gult bibelvers å hygge seg med: "Dere har ikke fått den ånd som slavene har, så dere igjen skulle være redde. Nei, dere har fått den Ånd barna har, den som gjør at vi roper: «Abba, Far!» Ånden selv vitner sammen med vår ånd at vi er Guds barn."

Egentlig liker jeg bedre uttrykket "barnekårets ånd": Men det får settes på min konto for nostalgi.

--------------------------------------------------------
-Vi är beredda att blö for grönt och vitt- (Glenn Leif Ståhl )

Ha en smått herlig avslutning av mai. Hansmagnus

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Lykke til med sommerferie.. Noen har mer enn andre.. Har bare mine 3 uker jeg..

25 May, 2006 13:35  
Blogger Hansmagnus said...

Har vel igrunn det jeg og.. en uke Pris, en i London og en på tur i Øst-Finmark, ellers er det bare jobbing. Så: Slutt å syt, begynn å yt!

25 May, 2006 14:03  
Anonymous Anonymous said...

hans magnus-du er så kejkk!!!LOL
Regner med at vi tar en te på verandan på Boro(ilsengveien 203) en kveld i sommer??catche uphoho

26 May, 2006 19:17  
Anonymous Anonymous said...

den var fra meg da...ane altså.ikke anonym

26 May, 2006 19:18  

Post a Comment

<< Home