Friday, February 24, 2006

Større hjerter, merkbar kjærlighet

Fredag ettermiddag. Jeg tok en rolig morgen grunnet det en må kalle en utidig og ubehagelig hodepine. Derefter jogga jeg til skolen, og har hatt nødvergetrening. Dvs trene på å slå, bli slått, sparke og bli sparka.

Det begynner å nærme seg to uker siden Bestefar døde. Fortsatt er det trist, men det er igrunn et godt tegn på hvor flott han var. Til helga er det Trysiltur med Filla-Hamarfolk, det blir fantastisk bra. Møter, masse tid i bakken, lite søvn og masse bra folk.

Forrige helg bar preg av dårlige idrettsprestasjoner. I turneringa i sørlandshallen røk vi ut i kvartfinalen, lenge før morroa begynte. Langrennsfolket i OL smurte lim under skia, og trodde det var kretsmesterskap de gikk, og ellers gikk det meste galt. Heldisvis redda Aamodt mye av æren.
Det var herlig å se Joachim, Ole Einar, Ingrid, Maria (gange 3), Lindis, Elisabeth, Tormod, Terje, Anne, Stine, SveinAtle, Line, Karoline, Siri, Martin +++ igjen! Dere er flotte folk. Dere er flotte. Dere er. Dere.

Den siste tida har jeg tenkt masse på det Betlehemmenigheten har som mål for denne våren: Større hjerter - merkbar kjærlighet. Jesus krever så utrolig lite av oss. Men Han spør: Si meg, hva har du gjort mot en av disse mine minste? Drømmen er å få lov å la det være synlig at vi tror på noe gjennom det vi gjør. Kanskje kan en sette seg som mål å gjøre én ting hver dag som betyr noe for noen. Det er ikke sånn superambisiøst. Men nettopp derfor skulle det kanskje la seg gjøre?
Jesus sa heldigvis ikke: Jeg var i fengsel, og dere satt meg fri. Nei. Han sa: Og dere besøkte meg. det skal så evig lite til. Så kanskje vi skal gjøre nettopp litt?

Større hjerter - merkbar kjærlighet. God helg.

3 Comments:

Blogger Anne said...

Kjempe kjekt å se deg igjen forge helg!!! Du er en meget bra fyr, Hans Magnus - skulle gjerne hatt flere muligheter til å henge med deg :)

til dagens post er det bare å uttrykke et høyt og rungende AMEN!

26 February, 2006 21:14  
Blogger tingaling said...

AMEN!

27 February, 2006 08:46  
Anonymous Anonymous said...

Jaha... Hans Magnus, du er bra! Og det var kjekt å ha dæ på besøk, sjøl om e bare lå på sofaen og døsa.... (: mm, nå er det 15 min til vi stikker avgårde til Afrika!!! Juhuuuu!!! Hvor deilig!! Ja, Amen, Halleluja og Abba Fader....

28 February, 2006 17:32  

Post a Comment

<< Home