Thursday, March 16, 2006

Kåring ved reisens slutt

Ingen god uke uten en kåring. Nå har kanskje ikke dette vært en god uke. (Jeg og bror konkurrerte om hvem som kom nærmest 50 i feber. Dessuten var magen gjort om til en trampoline hver gang jeg spiste.) Men altså likevel en kåring:

Følgende er det som kåres: Mine beste, og værste, reiser. Altså forflytninger, selve reisen, ikke oppholdet eller så. Kun transporten fra punkt x til punkt y.


Topp-10 Beste:

#1 Første helikoptertur hjem til perm, februar 2003
#2 Snøscootertur til Kong Oscars Kapell påsken 2003
#3 Togtur med Torstein, fra Lugano (Alpene) til Zürich
#4 Buss hjem fra Paris sommeren 2005
#5 Ferden på ski ned fra L'été-fjellet i Val D'Isere, 3500m høyt. Puddersnø
#6 Fergeturen til og fra Aran Islands utafor Irland!
#7 Kjøreturen med Crewet (Ansgar Gospel Choir) fra Oslo til Jessheim. Meget latter
#8 Biltur fra Lofoten og hjem, særlig natta over Dovre
#9 Togtur hjem til Hamar fra Oslo etter en landskamp. Morrobokas begynnelse
#10 Beltevogntur med Jesper i bakvogna. Infil til Joint Winter 2003

Topp-10 Værste:

#1 Jegermarsjen med påfølgende jegerlueløp. 5. - 6. september 2002. Det var vondt. Og kaldt
#2 Flyturen hjem fra Bodø sommeren 2005. Jeg lå paddeflat på gulvet, flyvertinnene var bekymra, passasjerene så rart på meg. Selv husker jeg intet fra den dagen. Annet enn blodprøve og hodepine
#3 Busstur til Polen 2004. Ingen tror meg når jeg forteller om turen. Men 35 timer som alene nordmann i en stapp full minibuss sammen med kun polakker. Som ei snakket norsk. Og minibussen falt sammen og ville aldri kommet gjennom noen Eu-godkjenning. Det ville ikke sjåføren heller
#4 Kjøretur til Bergen fra Kristiansand vinteren 2005. Med Ingunn ikke helt frisk bak i bilen, og Seterdalens vinterveier
#5 30-timersmarsjen på starten av øvelse Patrulje. Å gå seg bort i snøstorm i Finmarks vinterfjell er kaldt
#6 Togturen hjem fra Halden på søndag. Jeg var spysjuk og mannen ved siden av meg gav meg ikke store rom for utskeielser
#7 Sykkelturen i Belgia på krigskirkegårder vinteren 2000. 50 kilometer med meningsløshet
#8 5-kilometeren i klubbrennet på Gåsbu. Med feilsmurte ski og massefall FØR START i fellesstarten ble det tungt
#9 Bussturen hjem fra Hønefoss 20. august. HamKam hadde tapt 0-4 i historiens værste HamKamkamp. Cupfinaledrømmen røk
#10 Løpinga gjennom en eller anna by i Europa på jakt etter et tog. Det var tidlig på morran, det var tung bagasje, det var langt å løpe, og gnagsårene var større enn reisebudsjettet. Men jeg husker dog ikke hvor dette var

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

heisann gamle signalmann

Minner meg om kåringane som vi hadde på mob og i tårn. Mykje bra der, men som kanskje bør bli innafor 2H...
Arti å sjå at det året ditt sammen med oss er godt representert på lista. Det har tydligvis prega deg og. Men Jegerluemarsjen e jo fin å sjå tilbake på. ville aldri vore den foruten! Har aldri lært so mykje om meg sjøl og andre på 18 timar...

Eg burde satt opp liste eg og, men det tar vi på grensemarsjen, so har vi noke å snakke om der og

Alfie

16 March, 2006 20:23  
Blogger Hansmagnus said...

Jeg er ikke nevneverdig bekymret for at vi ikke skal ha nok å snakke om på turen Alfemann. Vi har da dessuten Finsnes med. Problemet blir vel snarere å snanse kjeften hans.

17 March, 2006 10:32  
Anonymous Anonymous said...

Du har eit poeng der, Hansemann.
Men eg trur fortsatt at både kåringa og ikkje minst tankevirksomheten bak blir best rundt eit bål ved grm 353 eller noke sånt.
Skal bli arti å høyre korleis livet til vår gode venn Finsie har arta seg etter at han lot håret gro igjen. Trur det kan bli mange artige betraktninger der...

Alfie

17 March, 2006 16:04  
Blogger tingaling said...

..ey, jeg ble også lovet en vaffel med brunost!

20 March, 2006 06:00  

Post a Comment

<< Home